Mottar kvinnepris for innsats mot en «stille morder» Diana Peters, leder for marked og samfunnsansvar i Bluestep Bank og Bank2, tildeles MannsForums Kvinnepris for sitt arbeid med tiltak rettet mot mennesker med gjeldsrelaterte psykiske helseplager.
Bureau vinner månedens jobb: – En idé man skulle ønske man selv kom opp med Kampanjen «Chat for livet» tok psykisk helse rett inn i chattene til noen av Norges mest synlige merkevarer. Nå blir den hyllet av bransjekollegaer.
Statsministeren åpnet kampanjen – så åpnet merkevarene chatten Kampanjen «Chat for livet» tok psykisk helse rett inn i chattene til noen av Norges mest synlige merkevarer.
Dette snakket de om da de kun fikk fire minutter hver Fire minutter på scenen var alt de fikk og alt de trengte for å levere noen av de mest direkte innleggene under Arendalsuka. Fra forsvar for kommunikasjonsfaget og psykisk helse på jobb, til folkerett i Gaza og kampen for norsk språk.
Samfunnsansvar er også merkevarebygging «Det er store muligheter til å drive verdifull merkevarebygging, selv uten store annonsebudsjetter», skriver Diana Peters.
Kom-rådgiveren om angsten: – Jeg liker å ha en fluktrute – Jeg blir ikke kvitt angsten, men jeg har lært meg å leve med den, sier Cecilie Stenbakk Alstad.
Ny kampanje skal få gutter til å åpne seg: – Selv om det kan virke sånn, så er du aldri alene 727 personer i Norge tok sitt eget liv i fjor – 139 av disse var under 30 år. De aller fleste var menn. – Jeg har selv slitt mye med loopen av et negativt tankemønster. Jeg har venner som har slitt, og jeg har dessverre venner som ikke er her lenger på grunn av det, sier skuespiller David Stakston, kjent fra Ragnarok og Skam.
Lanserer kampanje for egen-kjærlighet Det er en økende bekymring for lavere selvfølelse blant unge. Det vil Smitten gjøre noe med
Dette sier selskapene om «psykvasking» KOM24 har spurt flere i næringslivet hva de tenker om begrepet.
Sammenligner bruk av mental helse i markedsføring med grønnvasking Karl-Fredrik Tangen trekker fram flere eksempler på at kommersielle aktører bruker temaet mental helse i sin markedsføring, noe han mener er problematisk.
Brun og blid får kritikk for å bagatellisere depresjon i annonse – skylder på kunden bak videoen Annonsen har fått sterke reaksjoner på sosiale medier, men «solkongen» Thorbjørn Frantzen mener de ikke har noe ansvar for innholdet.
Jeg blir litt provosert av disse 8 minuttene «Hvert år når temaet for Verdensdagen for psykisk helse avsløres, vrenger det seg litt inni meg», skriver Christine Krieg i dette innlegget.
Vil nå ut til unge med psykiske utfordringer Ung Samtale bruker utendørsreklame i samarbeid med Clear Channel.
Noel følte seg fortapt. Så kom muligheten som endret alt Noel Olafsen var isolert og uten både venner, utdanning og jobb. Muligheten i kommunikasjonsbransjen ble livsforvandlende.
Joakim Kleven blir SATS-ambassadør Filmskaper, TV-profil og influenser Joakim Kleven skal samarbeide med SATS i tiden fremover.
Frida Marie Grande ble årets influenser: – De siste tre åra har vært vanskelige Frykter flere av dagens influensere vil gå i samme fellen som henne. Selv har hun som mål å bli frisk igjen.
Ny forskning avslører: Ingen bevis for at sosiale medier øker risikoen for angst og depresjon Forskere ved NTNU har sett på sammenhengen mellom sosiale medier og barn og unges psykiske helse.